Na ulicę Sokoła w Pszczynie, gdzie planowana jest budowa centrum przesiadkowego, prowadzić będzie system powiatowych tras rowerowych. Właśnie opracowywana jest ich koncepcja.
Powiat pszczyński zlecił opracowanie systemu komunikacji rowerowej z uwzględnieniem centrów przesiadkowych integrujących transport zbiorowy i rowerowy. Dzięki temu powstanie system głównych tras powiatowych, łączących wszystkie gminy.
W ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 powiat zamierza pozyskać kilkanaście mln zł na budowę centrum przesiadkowego przy ul. Sokoła w Pszczynie, możliwe jest też sfinansowanie tras rowerowych biegnących od centrum przesiadkowego o długości do 7 kilometrów. Koncepcja będzie obejmować połączenie wszystkich gmin, a ich realizacja zależy od pozyskanych środków finansowych i współpracy z gminami. Pierwsze spotkanie informacyjne w tej sprawie odbyło się w ubiegłym tygodniu w Starostwie Powiatowym w Pszczynie, które koordynuje całość prac.
Koncepcję przygotowuje firma Neuteno z Krakowa. - Wskażemy trasy rowerowe o funkcji komunikacyjnej, do codziennego przemieszczania się mieszkańców z miejsca zamieszkania do miejsca pracy bądź do centrum przesiadkowego w Pszczynie, skąd dalej będzie można kontynuować podróż środkami komunikacji publicznej - mówi Jacek Ziebura, właściciel Neuteno i podkreśla, że ruch rowerowy jest w Pszczynie bardzo popularny, czego dowodem są zamieszczone zdjęcia z okolic szkół ponadgimnazjalnych czy dworca kolejowego w Pszczynie.
Opracowanie będzie przedstawiało propozycje budowy bezpiecznej infrastruktury rowerowej, obsługującej główne kierunki ruchu w powiecie pszczyńskim, w tym gminę Pszczyna (sołectwa: Łąka, Wisła Wielka, Wisła Mała, Studzionka, Poręba, Brzeźce, Czarków, Piasek, Studzienice, Jankowice, Ćwiklice, Rudołtowice), gminę Goczałkowice-Zdrój (ul. Szkolna), gminę Kobiór (ul. Kobiórska), gminę Miedźna (ul. Wiejska), gminę Pawłowice (ul. Zjednoczenia) oraz gminę Suszec (ul. Lipowa).
- Głównym założeniem budowy centrum przesiadkowego jest zmniejszenie ruchu samochodowego w obrębie Pszczyny. Skoordynowanie przebudowy placu dworcowego wraz z przejmowaniem roli organizatora komunikacji powiatowej przez starostę, a także tworzenie tras rowerowych, ma na celu umożliwienie mieszkańcom poruszanie się innym transportem niż samochodowy. Chcemy, żeby z każdej gminy do centrum przesiadkowego można było dojechać na rowerze, ale program pozwoli nam na sfinansowanie budowy tras o długości do 7 km - mówi starosta pszczyński, Paweł Sadza.
Trasy rowerowe prowadzące do planowanego przy ul. Sokoła w Pszczynie centrum przesiadkowego to kolejny duży projekt rowerowy, który ma szanse zostać zrealizowany na terenie powiatu pszczyńskiego. Przypomnijmy, że trwają prace związane z utworzeniem ścieżki rowerowej wokół Jeziora Goczałkowickiego. Trasy prowadzące na ul. Sokoła w Pszczynie to projekt przede wszystkim komunikacyjny, natomiast ścieżka wokół jeziora - turystyczny.
Źródło: www.powiat.pszczyna.pl